Søk

SoMe-skolen:

God dialog i sosiale medier

Illustrasjon for SoMe-skolen med mobilskjerm i bakgrunnen.
SoMe-skolen er Samfunnsbedriftenes kurs om hvordan bedriften og ansatte kan bruke sosiale medier på jobben. Foto: Dole/Unsplash
Webinar - 8. mars 2024 9:00 - 10:00
Publisert:
4. oktober 2023

Synes du det er vanskelig å starte og vedlikeholde en god dialog med dine besøkende på sosiale medier? Da bør du delta på fjerde webinar i Samfunnsbedriftenes serie om sosiale medier.

Den andre fredagen i hver måned arrangerer vi et nytt webinar om sosiale medier. Webinarene varer i én time og er spesielt tilrettelagt for deg som bruker sosiale medier i jobben, men du får også tips og verktøy til privat bruk.
Det fjerde webinaret handler om hvordan du oppretter og vedlikeholder en god dialog med dine besøkende i sosiale medier.

Kreative kanaler

Det ligger i begrepet «sosiale medier» at dialog står helt sentralt. Men hvordan har man en god dialog med sine besøkende på Facebook, LinkedIn, Instagram og andre sosiale medier?
I dette kurset får du vite mer om hva SoMe-dialog er og hvorfor det er viktig. Du lærer om både inngående og utgående dialog, hvordan du starter dialog med dine brukere og røkter kommentarfelt, og du får en oversikt over smarte verktøy.
Kurset inneholder en rekke eksempler til inspirasjon, og du lærer både hva du bør gjøre, og hva du ikke bør gjøre.
Kurset ledes av eksperter fra SoMe-byrået Elg, som har spesialisert seg på kanalkreativitet og digital synlighet - både organisk og betalt.

SoMe-skolen

SoMe-skolen er et tilbud til medlemmene fra Samfunnsbedriftene. Det består av en rekke seminarer som tar for seg de ulike sosiale mediene, og hvordan disse kan benyttes til å informere og ha dialog med innbyggere, kunder og samarbeidspartnere.
De fleste har en profil på et sosialt medium, men det er stor variasjon i hvor gode og komfortable vi er i vår dialog på de ulike plattformene. Målet med SoMe-skolen er å gi større trygghet i hva, hvor og når du bør dele innhold i sosiale medier – og ferdigheter i innholdsproduksjon.Alle webinarene varer i én time, og er praktisk orienterte med tips og verktøy for å kunne lage best mulig innhold.
På flere av webinarene får du en praktisk brosjyre med oppsummering av alle tipsene og lenker til viktige verktøy. Kurset tar utgangspunkt i bruk av sosiale medier på jobben, men tips og verktøy vil være aktuelle for all bruk av sosiale medier.

Praktisk informasjon

Tid: Fredag 8. mars klokka 10.00 – 11.00
Sted: Digitalt (alle påmeldte får tilsendt lenke til webinaret)
Pris: 1.500 kroner for medlemmer, 2.000 kroner for ikke-medlemmer. (Det er også mulig å kjøpe tilgang til de første fem webinarene om sosiale medier for totalt 4.000 kroner per person. Ta kontakt med oss hvis det er flere fra din bedrift som vil delta på hele webinarserien.)
Dette er de første fem webinarene i SoMe-skolen:
Fredag 10. november: Facebook og Instagram for bedrifter
Vi planlegger også flere webinarer om bruk av andre sosiale medier (SnapChat, TikTok etc.) og innholdsproduksjon.
Påmeldingsfrist:
8. mars 2024
Kontakt:
Steinar Q. Andersen
Bilde av Steinar Q. Andersen. Foto: Jill Johannessen
Kommunikasjonsdirektør
906 71 341
Send en e-post

Hold deg oppdatert!

Meld deg på våre nyhetsbrev for å motta siste nytt om politikk, arbeidsliv, juss og møteplasser.
© 2022 Samfunnsbedriftene.
Fakturaadresse
EHF:
Samfunnsbedriftene er registrert i ELMA-registeret med organisasjonsnummer 912868222.
Vi ønsker fortrinnsvis å motta fakturaer i EHF-format.
Dersom dette ikke er mulig, benyttes e-post til følgende adresse: samfb@faktura.poweroffice.net
Besøksadresse
Haakon VIIs gate 9
0161 Oslo
Postadresse
Postboks 1378 Vika
0114 Oslo
Org.nr 912868222
Sosialemedier
Linkedin
Gå til toppen
Personvern